Täiendkoolitusasutuse nimi: TK Täienduskeskus OÜ

Õppekava nimetus: Kuidas stressiga toime tulla?

Õppekavarühm: 1022 Töötervishoid ja –kaitse

Õppekava koostamise alus: EV Sotsiaalministeeriumi määruse nr 50 ja nr 61

Õppe eesmärk: Märgata  ülemäärase stressi sümptomeid enda ja kolleegide juures. Saada juurde eneseregulatsiooni võtteid stressiga toimetulekuks ja aidata rakendada seda ka töökeskkonnas.

Õpiväljundid:
Koolituse lõpuks õppija:

  • Teab, mis on stress
  • Saab aru, kuidas on võimalik stressi ennetada
  • Mõistab, kuidas on võimalik erinevate stressoritega tulla toime
  • Rakendab harjutusi stressorite vähendamiseks

Koolituse sihtgrupp: tööohutuse eest vastutavatele töötajatele, personalijuhid, osakonnajuhid, keskastmejuhid, meeskonnaliidrid, ettevõtte juhid

Õppe alustamise tingimus(ed): koolituse läbiviidava keele oskus

Õppe kogumaht: 8 akadeemilist tundi

Õppekeskkond: Tööohutustingimustele vastav koolitusruum. Koolitusruum on varustatud koolituse tarbeks vajamineva tehnikaga. Praktilise osa läbiviimine selleks nähtud alal.

Õppevahendid: koolitaja poolt jaotatavad õppematerjalid paberkandjal. 

Õppeprotsess: Auditoorne ja praktiline töö. Õpe toimub üldjuhul äripäeval algusega kell 10 kuni 17, kui ei ole kokku lepitud teisiti.

Õppesisu:
Koolitusel läbitavad teemad:

  • Mis on stress. Stressiolemus ja sümptomid. Tööstress endal ja kolleegidel. Kuidas seda ära tunda. Mis on stressitaluvus. Kas ja kuidas seda on võimalik tõsta?
  • Mida teha, kui elumõte kipub igapäeva rutiinis kaduma?
  • Kas elu, mida ma elan, vastab ka minu tegelikele sügavamatele väärtustele? Kuidas seda kindlaks teha/teada saada? Meie väärtused ja veendumused. Nende roll meie elukvaliteedi kujunemisel. Kuidas hoida tasakaalu isikliku elu ja tööelu vahel?
  • Läbipõlemise oht.  Kuidas seda ära tunda.  5 erinevat väsimust. Kui ei ole enam üldse jõudu, siis kust hakata otsima väljapääsu? Krooniline stress/depressioon keha kurnajana.
  • Kuidas toetada töötajat, kui ta on endast välja läinud. (kiirteraapia 5 küsimust)
  • Kas ma ikka oskan lahendada oma probleeme selleks ettenähtud tasanditel?
  • Robert Diltsi tunnetuslikud tasandid: keskkond, käitumine, oskused/võimed, veendumused, identiteet, vaimsus.  Räägime lahti, mida need tasandid inimese elus tähendavad ja kuidas vältida probleemide lahendamist nendeks mitte ettenähtud tasanditel. Millistel tasanditel tunnustatakse ja millistel tasanditel antakse negatiivset tagasisidet. Millistele tasanditele ei tohiks ennast lasta provotseerida pingesituatsioonides. Samuti võimaldab nende tasandite teadvustamine kergemini toime tulla muutuste ja stressiga ning aru saada oma prioriteetidest elus. Saame teada, kuidas neid tasandeid kasutada oma mõtte-ja tundemaailma korrastamiseks.
  • Kuidas tulla toime negatiivse kontakti järelmõjuga, kui andestamine, hoiakute muutmine, olukorra ümbermõtestamine ja muud võtted ei aita? Submodaalsuste kasutamine. Praktiline harjutus
  • Lõdvestamise tähtsus pingete maandamisel.
  • Lõdvestamine ja lõdvestumine: mis on nende erinevus ja milleks seda vaja on?
  • Eluviisi mõju tervisele.

Õppemeetodid: Auditoorne õpe 8 akadeemilist tundi: loeng, praktilised ülesanded ja harjutused 

Õppematerjalide loend:

Kohustuslik õppematerjal: koolitaja poolt välja töötatud õppematerjalid, mis jagatakse õppijatele koolituse käigus.

Hindamine ehk õppe lõpetamise tingimused:

Koolituse lõpetamise eelduseks on osalemine 100% auditoorsetes tundides. Sooritama praktilise ülesande. 

Hindamine on mitteeristav.

Hindamismeetod: Praktiliste ülesannete tagasisidestamine. Praktiliste ülesannete sooritamine.

Hindamiskriteerium: Õppija on sooritanud praktilised ülesanded.

Koolitajate kvalifikatsioon:

Koolitaja:  Helle Kahro on teinud koolitaja tööd 19 aastat. Stressijuhtimist ja eneseregulatsiooni viimased 15 aastat. Helle Kahro on NLP Master Practitioner ja Master Coach.

Koolituse lõpus väljastatavad dokumendid:

TUNNISTUS – väljastatakse õppijale, kes on täitnud kõik koolituse lõpetamise tingimused.

TÕEND – väljastatakse õppijale, kui õppetingimused ja õpiväljundid said osaliselt täidetud ning omandatud.  

Õppekava on kinnitatud: 18.10.2018
Õppekava on uuendatud: 07.05.2019