Kriiside lahendamine hoolekandeasutustes

26/11/2020

Venue:

Pargi 12 - KURESSAARE (Spa Hotel Rüütli)

Schedule

Date:
Time:

Koolitaja: Mari Kolga kriisinõustaja ja psühholoogina töötav , kes hetkel õpib Sisekaitseakadeemia Sisejulgeoleku Instituudi magistriõppes kriisireguleerimist. Töötanud haridusasutuste tugisüsteemis 9 aastat, kriisinõustajana ja hädaolukordade lahendamise plaanide koostaja ning hädaolukordade lahendamise koolituste läbiviijana 6 aastat.

Koolituse eesmärk: Anda teadmised ja oskused tegutsemaks erinevates kriisiolukordades.

Koolituse sihtgrupp:
Hoolekandeasutuste kriisimeeskonnaliikmed, – vastutajad, töökeskkonna-spetsialistid,  – volinikud ja teised antud teemast huvitatud isikud.

Koolituse läbiviimise alus: Hädaolukorra seadus

Käsitletavad teemad:

Teema 1. Kriis ja hädaolukord
-Kriisi ja hädaolukorra mõiste ja erinevused.
-Psühholoogiline toimetulek hädaolukorra ajal ja järgselt;
-Tavapärase töörütmi taastamine ja psühholoogiline esmaabi pärast sündmust.

Teema 2. Hädaolukorra lahendamise plaan
-Hädaolukorra lahendamise plaani koostamise alused.
-Hädaolukordade lahendamise üldised alused (s.h. elutähtsate teenuste toimepidevuse tagamine).
– Hädaolukorra lahendamise plaani rakendamine.
-Info liikumise alused hädaolukorra lahendamisel, kriisikommunikatsioon.
-Suhtlus meedia, sündmusest mõjutatud isikute ja operatiivteenistustega.
-Kriisimeeskonna liikmete ülesanded ja kohustused hädaolukordade ennetamiseks ja lahendamiseks.
-Hädaolukorrajärgsed taastavad tegevused.

Teema 3. Tegutsemine erinevate hädaolukordade ajal
-Äkkrünnak ja agressiivne isik (sündmuse äratundmine, tegevused mõjude vähendamiseks, ründaja profiil)
-Plahvatus ja varing (evakuatsiooni ja varjumise põhimõtted, pommiähvardusele reageerimine)
-Katkestus elutähtsate teenuste toimepidavuses (asutuse valmisolek kriitilises olukorras toime tulla)
-Reageerimine õnnetuse korral.

Teemade käsitlemisel lahendatakse näiteülesandeid, viiakse läbi lauaõppuseid erinevate stsenaariumite lahendamiseks ja harjutatakse erinevate kriisikommunikatsiooni sõnumite koostamist.

Koolituse järgselt õppija:

  • Teab ja oskab koostada oma asutuse vajadustest ja võimalustest lähtuvat hädaolukorra lahendamise plaani;
  • Teab, millised on tema ülesanded ja tegevused asutuse kriisimeeskonna liikmena erinevates hädaolukorra etappides;
  •  Tunneb ära ja oskab reageerida erinevatele hädaolukordadele;
  • Teab, millised on informatsiooni liikumise alused ning oskab koostada vastuseid ja teateid kolmandatele osapooltele hädaolukordade kohta;
  • Teab, kuidas taastada hädaolukorrale eelnenud tavapärane seisund ja oskab korraldada psühholoogilise toe abivajajatele.

Koolituse kestvus: 8 akadeemilist tundi

Palume tutvuda ÕPPEKAVAGA.
Lisaks palume tutvuda Õppekorraldusega.

Koolituse maksumus: 96€+km

Registreerimine