Täienduskoolitusasutuse nimi: Täienduskeskus
Õppekava nimetus: Kooli roll noorte antisotsiaalse käitumise ennetamisel koolitus
Õppekavarühm: 0923 Sotsiaaltöö ja nõustamise õppekavarühm
Õppekava koostamise alus: õpetaja, tase 6 kutsestandard (kompetentsid: B.2.1 Õppija toetamine), õpetaja, tase 7 kutsestandard (B.2.1 Õppija toetamine).
Õppe eesmärk: Tõsta õpetajate ja/või lastevanemate teadlikkust sotsiaalpedagoogi tööst ja antisotsiaalse käitumise ennetamise võimalustest.
Õpiväljundid:
Koolituse lõpuks õppija:
- põhjendab, miks sotsiaalpedagoogika on vajalik;
- teab sotsiaalpedagoogi tööülesanded;
- teab, kuidas sotsiaalpedagoog saab aidata õpetajaid ja/või lapsevanemaid;
- märkab antisotsiaalse käitumise riskifaktoreid;
Koolituse sihtgrupp: haridusasutuste õpetajad, lapsevanemad, teised huvilised
Õppe alustamise tingimus(ed): koolituse läbiviidava keele oskus
Õppe kogumaht: 6 akadeemilist tundi
Õppekeskkond: Tööohutustingimustele vastav koolitusruum. Koolitusruum on varustatud koolituse tarbeks vajamineva tehnikaga.
Õppeprotsess: Auditoorne ja praktiline töö. Õpe toimub üldjuhul äripäeval algusega kell 10 kuni 15.15, kui ei ole kokku lepitud teisiti.
Õppesisu:
Koolitusel läbitavad teemad:
- Sotsiaalpedagoogika mõiste, arendamise tingimused ja vajalikkus ühiskonna perspektiivist.
- Sotsiaalpedagoogi töö eesmärgid ja ülesanded lähtuvalt kutsestandardist.
- Mis olukordades tasub pöörduda sotsiaalpedagoogi poole?
- Kuidas sotsiaalpedagoog saab aidata lapsevanemaid ja õpetajaid?
- Antisotsiaalse käitumise mõiste ja liigitus.
- Ühiskonna, kooli ja eakaaslastega seotud antisotsiaalse käitumise riski- ja kaitsefaktorid.
Õppemeetodid: Auditoorne õpe 6 akadeemilist tundi: Õppeprotsessis kombineeritakse loeng ja aktiivõppe meetodid. Loeng, arutelud, grupitööd.
Õppematerjalide loend:
Kohustuslik õppematerjal: koolitaja poolt välja töötatud õppematerjalid, mis jagatakse õppijatele koolituse käigus.
Hindamine ehk õppe lõpetamise tingimused:
Koolituse lõpetamise eelduseks on osalemine 100% auditoorsetes tundides. Sooritama peab praktilise ülesande.
Hindamismeetod:
1) Praktiliste ülesannete sooritamine. Tagasisidestamine.
Hindamiskriteerium:
1) Õppija on sooritanud praktilised ülesanded. Saanud praktilistele ülesannetele tagasiside.
Hindamine on mitteeristav.
Koolitaja kvalifikatsioon:
Ksenia George töötab sotsiaalpedagoogina. On õppinud Tartu Ülikoolis sotsiaalpedagoogikat (MA). On läbinud sotsiaalpedagoogika ja täiskasvanute koolitaja valdkonda puudutavaid täiendkoolitusi. Täiskasvanuid koolitab alates aastast 2015.
Koolituse lõpus väljastatavad dokumendid:
DIGI-TUNNISTUS – väljastatakse õppijale, kui õpiväljundid on saavutatud.
DIGI-TÕEND – väljastatakse õppijale, kes võttis osa õppetööst, kuid õpiväljundid said osaliselt täidetud. Tõendil kajastub osaletud kontakttundide arv.
Õppekava on kinnitatud: 07.01.2019