Täienduskoolitusasutuse nimi: Täienduskeskus
Õppekava nimetus: Kriisis laps – mida märgata ja kuidas toetada?
Õppekavarühm: 0923 Sotsiaaltöö ja nõustamise õppekavarühm
Õppe eesmärk: Anda lastega töötavatele inimestele esmased teadmised psühholoogilisest traumast lastel ning toe pakkumise võimalustest.
Koolituse sihtrühm: haridusasutuse töötajad, lastega töötavad inimesed
Õpiväljundid:
Koolituse lõpuks õppija:
– teab, mis on traumakriis ja kuidas see mõjutab inimese käitumist;
– oskab märgata esmaseid traumakriisi tunnuseid;
– teab, millised on peamised erisused töötades traumakogemusega laste ja noorukitega;
– teab psühholoogilise esmaabi ja pikemaajalise toetuse põhimõtteid.
Õppe alustamise tingimus(ed): koolituse läbiviidava keele oskus. Õppija töötab haridusasutuses või puutub oma töös kokku lastega.
Õppe kogumaht: 6 akadeemilist tundi
Õppekeskkond: Koolitus võib toimuda kontaktõppena või veebikoolitusena.
1) Kontaktõpe – Tööohutustingimustele vastav koolitusruum. Koolitusruum on varustatud koolituse tarbeks vajamineva tehnikaga.
2) Veebikoolitus – koolitus toimub veebikeskkonnas zoom, mis võimaldab kõiki õppemeetodeid kasutada teadmiste saamiseks.
Õppematerjalid: koolitaja poolt koostatud digi-õppematerjalid.
Õppeprotsess: Õpe toimub üldjuhul äripäeval algusega kell 10 kuni 15:15, kui ei ole kokku lepitud teisiti.
Õppesisu:
- Traumakriisi olemus ning selle mõju käitumisele.
- Psühholoogilised, kognitiivsed, emotsionaalsed ja füüsilised muutused traumakogemuse järgselt.
- Arengust ja vanusest tulenevad erisused eelkooliealisest noorukini.
- Oskuslik psühholoogiline esmaabi ja läbimõeldud psühhosotsiaalne toetus kriisist väljumiseni.
Õppemeetodid: Loeng, praktilised harjutused ja situatsioonülesannete lahendamine, grupitööd
Hindamine ehk õppe lõpetamise tingimused:
Koolituse lõpetamise eelduseks on osalemine 100% auditoorsetes tundides.
Hindamismeetod:
1) Situatsioonülesannete lahendamine. Tagasisidestamine.
Hindamiskriteerium:
1) Õppija on lahendanud situatsioonülesanded. Saanud tagasiside.
Hindamine on mitteeristav.
Koolitajate kvalifikatsioon:
Mari Kolga – Kriisinõustaja-psühholoogina on Mari Kolga tegutsenud 2007. aastast, mil läbis esimese kriisipsühholoogia kursuse. 2010-2011 ja 2019-2020 täiendas Mari ennast kriisinõustamise kvalifikatsioonitõstmise kursustel, sealhulgas ka Peterburi Riiklikus Ülikoolis. Maril on ka 9-aastane töökogemus haridusasutuste tugisüsteemis. Tänaseks päevaks tegutseb Mari ennekõike kriisinõustaja-psühholoogina, töötades sageli just laste ja noortega, aga ka kriisikoolituste läbiviijana.
Mari on akadeemilise hariduse omandanud Tallinna Ülikooli psühholoogia erialal ja Sisekaitseakadeemia sisejulgeoleku õppekava kriisireguleerimise suunal.
Koolituse lõpus väljastatavad dokument:
DIGI-TÕEND – väljastatakse õppijale, kes täitis koolituse lõpetamise tingimused ning õpiväljundid said saavutatud.
Õppekava on kinnitatud: 20.10.2021