Täienduskoolitusasutuse nimi: Täienduskeskus

Õppekava nimetus: Nooruki ennastkahjustav käitumine ja suitsidaalsus – kuidas märgata ja toetada?

Õppekavarühm: 0031 Isikuarengu õppekavarühm

Õppekava koostamise alus: Kutsestandardid: Õpetaja, tase 7 – B.2.1.1; B.2.3.2

Õppe eesmärk: Koolituse lõpuks teab osaleja nooruki ennastkahjustava käitumise ja suitsidaalsuse kujunemise põhjuseid, riski- ja kaitsefaktoreid, kuidas ennastkahjustavat käitumist ära tunda, noorukit toetada ning võimalikke sekkumisviise.

Õpiväljundid:
Koolituse lõpuks õppija:

  • Teab ennastkahjustava käitumise ja suitsidaalsuse põhjuseid ja tunnuseid
  • On saanud ülevaate psühhosotsiaalse toetamise viisidest
  • Teab, kuidas iseennast antud olukorras hoida

Koolituse sihtgrupp: Haridusasutuse töötajad

Õppe alustamise tingimus(ed): Veebikoolitusel on vajalik arvuti, kaamera, mikrofoni ning interneti olemasolu. Õppija omab pedagoogilisi alusteadmisi.

Õppe kogumaht: 4 akadeemilist tundi

Õppekeskkond: Koolitus võib toimuda kontaktõppena või veebikoolitusena.
1) Kontaktõpe – Tööohutustingimustele vastav koolitusruum. Koolitusruum on varustatud koolituse tarbeks vajamineva tehnikaga.
2) Veebikoolitus – koolitus toimub veebikeskkonnas zoom, mis võimaldab kõiki õppemeetodeid kasutada teadmiste saamiseks.

Õppeprotsess: Auditoorne ja praktiline töö. Õpe toimub üldjuhul äripäeval, kui ei ole kokku lepitud teisiti.

Õppesisu:
Koolitusel läbitavad teemad:

  1. Teab ennastkahjustava käitumise ja suitsidaalsuse levimust
  2. Ennastkahjustava käitumise ja suitsidaalsuse kujunemise põhjused, riski- ja kaitsefaktorid;
  3. Enesevigastamise tunnused
  4. Kuidas reageerida, mida ja kuidas öelda, mida vältida – psühhosotsiaalse toetamise võtted
  5. Kuidas ja kuhu vajadusel edasi suunata
  6. Kuidas iseennast selles olukorras hoida

Õppemeetodid: Loeng, rühmatöö, arutelud, rollimäng.

Õppematerjalide loend:
Kohustuslik õppematerjal: koolitaja poolt välja töötatud õppematerjalid, mis jagatakse/saadetakse õppijatele koolituse käigus või koolituse järgselt.
Soovitluslik lugemine:
Meeleolulangusega või depressioonis õpilase mõistmine ja toetamine
Enesetappude ennetamine: teave õpetajatele ja teistele koolitöötajatele.
https://inimareng.ee/et/noorte-vaimne-tervis-ja-heaolu-ning-selle-seos-eluviisiga/
Bruden, P., Szatmari, P. (2024) Kuidas aidata lapsi ja noori vaimse tervise probleemide korral.

Hindamine ehk õppe lõpetamise tingimused:

Koolituse lõpetamise eelduseks on osalemine 100% auditoorsetes tundides.

Hindamismeetod:
1. Praktilise ülesande lahendamine ja kaitsmine.

Hindamiskriteerium:
1. Õppija on esitanud praktilise ülesande ning seda kaitsnud

Hindamine on mitteeristav.

Koolitaja kvalifikatsioon:
Laura Oisalu
–  omab magistrikraadi terviseteaduses vaimse tervise õenduse suunal (APN, MSc). Tervishoiutöötaja registri number: N13965. Ta on läbinud kognitiiv-käitumisteraapia algkoolituse ja õdede põhiväljaõppe, pereteraapia algkoolituse ning dialektilise käitumisteraapia väljaõppe. Laura töötab SA Pärnu Haigla Psühhiaatriakliinikus ja erakliinikus Sensus. Koolituskogemust vaimse tervise teemadel nii tervishoiutöötajatele kui elanikkonnale alates 2021. aastast. Ta on Eesti Õdede Liidus Vaimse tervise õdede seltsingu esimees ning kuulub ajakirja Eesti Õde toimetuskolleegiumisse. Aastal 2022 omistati Laura Oisalule Aasta Õe tiitel.

Koolituse lõpus väljastatavad dokumendid:
DIGI-TUNNISTUS – väljastatakse õppijale, kui õpiväljundid on saavutatud.
DIGI-TÕEND – väljastatakse õppijale, kes võttis osa õppetööst, kuid õpiväljundid said osaliselt omandatud.

Õppekava on kinnitatud: 04.08.2024