Täienduskoolitusasutuse nimi: Täienduskeskus

Õppekava nimetus: Kuidas stressiga toime tulla?
Õppekavarühm: 1022 Töötervishoid ja –kaitse
Õppekava koostamise alus: EV Sotsiaalministeeriumi määruse nr 50 ja nr 61
Õppe eesmärk: Märgata  ülemäärase stressi sümptomeid enda ja kolleegide juures. Saada juurde eneseregulatsiooni võtteid stressiga toimetulekuks ja aidata rakendada seda ka töökeskkonnas.
Õpiväljundid:
Koolituse lõpuks õppija:

  • Teab, mis on stress
  • Saab aru, kuidas on võimalik stressi ennetada
  • Mõistab, kuidas on võimalik erinevate stressoritega tulla toime
  • Rakendab harjutusi stressorite vähendamiseks

Koolituse sihtgrupp: tööohutuse eest vastutavatele töötajatele, personalijuhid, osakonnajuhid, keskastmejuhid, meeskonnaliidrid, ettevõtte juhid
Õppe alustamise tingimus(ed): koolituse läbiviidava keele oskus
Õppe kogumaht: 8 akadeemilist tundi
Õppekeskkond: Tööohutustingimustele vastav koolitusruum. Koolitusruum on varustatud koolituse tarbeks vajamineva tehnikaga.
Õppeprotsess: Auditoorne ja praktiline töö. Õpe toimub üldjuhul äripäeval algusega kell 10 kuni 17, kui ei ole kokku lepitud teisiti.
Õppesisu:
Koolitusel läbitavad teemad:

  • Mis on stress. Stressiolemus ja sümptomid. Tööstress endal ja kolleegidel. Kuidas seda ära tunda. Mis on stressitaluvus. Kas ja kuidas seda on võimalik tõsta?
  • Mida teha, kui elumõte kipub igapäeva rutiinis kaduma?
  • Kas elu, mida ma elan, vastab ka minu tegelikele sügavamatele väärtustele? Kuidas seda kindlaks teha/teada saada? Meie väärtused ja veendumused. Nende roll meie elukvaliteedi kujunemisel. Kuidas hoida tasakaalu isikliku elu ja tööelu vahel?
  • Läbipõlemise oht.  Kuidas seda ära tunda.  5 erinevat väsimust. Kui ei ole enam üldse jõudu, siis kust hakata otsima väljapääsu? Krooniline stress/depressioon keha kurnajana.
  • Kuidas toetada töötajat, kui ta on endast välja läinud. (kiirteraapia 5 küsimust)
  • Kas ma ikka oskan lahendada oma probleeme selleks ettenähtud tasanditel?
  • Robert Diltsi tunnetuslikud tasandid: keskkond, käitumine, oskused/võimed, veendumused, identiteet, vaimsus.  Räägime lahti, mida need tasandid inimese elus tähendavad ja kuidas vältida probleemide lahendamist nendeks mitte ettenähtud tasanditel. Millistel tasanditel tunnustatakse ja millistel tasanditel antakse negatiivset tagasisidet. Millistele tasanditele ei tohiks ennast lasta provotseerida pingesituatsioonides. Samuti võimaldab nende tasandite teadvustamine kergemini toime tulla muutuste ja stressiga ning aru saada oma prioriteetidest elus. Saame teada, kuidas neid tasandeid kasutada oma mõtte-ja tundemaailma korrastamiseks.
  • Kuidas tulla toime negatiivse kontakti järelmõjuga, kui andestamine, hoiakute muutmine, olukorra ümbermõtestamine ja muud võtted ei aita? Submodaalsuste kasutamine. Praktiline harjutus
  • Lõdvestamise tähtsus pingete maandamisel.
  • Lõdvestamine ja lõdvestumine: mis on nende erinevus ja milleks seda vaja on?
  • Eluviisi mõju tervisele.

Õppemeetodid: Auditoorne õpe 8 akadeemilist tundi: loeng, praktilised ülesanded ja harjutused, test.
Õppematerjalide loend:
Kohustuslik õppematerjal: koolitaja poolt välja töötatud õppematerjalid, mis jagatakse õppijatele koolituse käigus.
Hindamine ehk õppe lõpetamise tingimused:
Koolituse lõpetamise eelduseks on osalemine 100% auditoorsetes tundides.

Hindamismeetod:
1) Praktilise ülesande lahendamine. Tagasisidestamine.

Hindamiskriteerium:
1) Õppija on lahendanud praktilise ülesanded. Saanud tagasiside.

Hindamine on mitteeristav.

Koolitajate kvalifikatsioon:
Koolitaja:  Helle Kahro on teinud koolitaja tööd 19 aastat. Stressijuhtimist ja eneseregulatsiooni viimased 15 aastat. Helle Kahro on NLP Master Practitioner ja Master Coach.

Koolituse lõpus väljastatavad dokumendid:
DIGI-TUNNISTUS – väljastatakse õppijale, kui õpiväljundid on saavutatud.
DIGI-TÕEND – väljastatakse õppijale, kes võttis osa õppetööst, kuid õpiväljundid said osaliselt täidetud. Tõendil kajastub osaletud kontakttundide arv.

Õppekava on kinnitatud: 18.10.2018
Õppekava on uuendatud: 07.05.2019